Niezbędnik kierowcy z interfejsem ELM-327 – testy

Interfejs diagnostyczny ELM-327 to małe, sprytne urządzenie, umożliwiające odczyt różnych parametrów samochodu w czasie rzeczywistym poprzez połączenie Bluetooth z pomocą odpowiedniego oprogramowania.

Ponieważ zasilany jest z gniazda OBD II nie wymaga ładowania. Jest zgodny z większością samochodów, wyprodukowanych od 1996 roku.

Koszt wtyczki, dostępnej m. in. na portalach aukcyjnych to ok. 30 zł.

Umożliwia ona komunikację ze smartfonem, po wcześniejszym jej sparowaniu połączeniem Bluetooth. Oprócz odczytu wielu parametrów jak np. obroty silnika, prędkość, temperatura płynu chłodniczego istnieje również możliwość wyświetlania błędów diagnostycznych oraz ich usuwanie. Przykładem jest popularna usterka sygnalizowana zapaleniem się żółtej kontrolki silnika: check engine.

Ze zwykłej ciekawości postanowiłem zakupić wtyczkę i … nie byłbym też sobą, gdybym nie próbował połączyć jej z moją aplikacją. Po wstępnych – pozytywnych, a więc zachęcających próbach komunikacji z urządzeniem, napotkałem barierę w postaci formatu danych odbieranych z interfejsu. Okazało się że bajty danych transmitowane są w systemie hexadecymalnym. Aby dane w apce wyświetlały się w zrozumiałym „języku”, należało jeszcze stworzyć algorytm, zamieniający system szesnastkowy na dziesiętny, co również udało mi się osiągnąć 🙂 Dla zainteresowanych podpinam krótki filmik z testów oraz specyfikację techniczną wtyczki:

Interfejs diagnostyczny ELM 327 Mini – wersja 2.1 (2015)

Protokół: OBD II
Komunikacja: Bluetooth 2.0
Napięcie: 9-16V
Natężenie: 25 mA
Temperatura pracy: -40°C~85°C
Wilgotność pracy: < 60%
Wymiary: 40x24x25 mm

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*